دانلود کتاب فنجان نماها در هنر صخره ای کردستان
یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 614
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب فنجان نماها در هنر صخره ای کردستان

دانلود کتاب فنجان نماها در هنر صخره ای کردستان

 

دانلود کتاب فنجان نماها در هنر صخره ای کردستان (کاسه سنگ ها و جوغن ها)

 فرمت فایل:PDF

کاربران محترم بهkarbordyfile.4kia.irخوش آمدید تیم تخصصی فروشگاه فایل کاربردی امروز برای شما کتاب فنجان نماها در هنر صخره ای کردستان را آماده کرده است در این مقاله  به طور کامل تمام نکات مربوط به فنجان نماها توضیح داده شده است .

 

بحث فنجان‌ نماها بسیار گسترده تر از آن است که به نظر می رسد و خصوصیت ویژه ای در هنر صخره‌ایی از دوران پاله ئولیتیک تا قرن بیستم است و به عنوان خلاقیت ذهن و دست انسان در طول هزاره‌ها در مناطق مختلف جهان به شکل دایره‌ای گود تجلی کرده است .هاون های بزرگ برای آرد کردن غلات و موارد دیگر استفاده شده است. اما فنجان‌ نماهای کوچک به عنوان یک سمبل روحی در مراسم های آئینی بسیار کهن مورد توجه بوده است.

قدیمی ترین هنر صخره‌ای شناخته شده در جهان تاکنون در کشور هند و مربوط به نشانه‌های فنجانی است که در صخره یک غار سنگ ریگی کنده کاری شده اند.

تا کنون کنفرانس‌های بین المللی زیادی در مورد هنر صخره ای و فنجان نماها برگزار شده است ولی اولین کنفرانس بین المللی مربوط به فنجان نماها در سال ۲۰۰۷ در کشور بولیوی انجام گرفت زیرا موضوع آن مبحث جدیدی است که در هنر صخره‌ای جهان مطرح شده است و تا کنون هنر صخره‌ای فنجان نماها در ایران مورد توجه و بررسی قرار نگرفته است.

طی تحقیقاتی که درمناطق مختلف استان کردستان از جمله اورامانات، منطقه سارال، سقز، قروه و منطقه کرفتو درارتفاعات مختلف از سطح دریا مجمو‌عه فراوانی از فنجان‌نماها شناسایی شدند که در آنها کهن‌ترین سنگ‌ نگاره های شناخته شده در ایران که تا کنون گزارش شده‌اند وجود دارد. به ویژه فنجان‌نماهای مسیر رودخانه سیروان و غارها و پناهگاه‌های صخره ای در اورامانات.

فنجان‌نماهای مسیر رودخانه سیروان در منطقه اورامانات بر روی تخته سنگی به ارتفاع ۳ متر و طول ۴ متر در فاصله ۱۰۰ متری رودخانه سیروان قرار دارد که حدود ۷۰ فنجان نما با قطر ۳ الی ۱۰ سا نتیمتر و اکثرا بر نوک تخته سنگ از دامنه غربی تا شرقی آن کنده‌کاری شده‌اند. بعضی از این فنجان‌ نماها به صورت جفت ۲ عدد، ۴ عدد ،۶ عدد و یا به صورت خوشه‌ای کنده کاری شده اند.

 

 


 





:: موضوعات مرتبط: باستان شناسی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , دانلود کتاب فنجان نماها , کتاب فنجان نماها در هنر صخره , خرید و دانلود کتاب فنجان نماها , فنجان نماها در صخره کردستان , فنجان نماها در باستان شناسی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG