بررسی خشکسالی تهران با استفاده از شاخص SPI
یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 313
نویسنده : کیا فایل

بررسی خشکسالی تهران با استفاده از شاخص SPI

بررسی خشکسالی تهران با استفاده از شاخص SPI

 

نوع فایل :PDF

تعداد صفحات :9

سال انتشار :1394

چکیده

خشکسالی به عنوان بلای طبیعی و پدیده ای اجتناب ناپذیر از دیرباز در پهنه ی وسیع کشورهای مختلف به ویژه مناطق واقع در اقلیم های گرم و خشک به دفعات به وقوع پیوسته و خسار ات زیادی در زمینه های اقتصادی ،اجتماعی، زیست محیطی و مانند آن به همراه آورده است . بدون تردید، نخستین گام به منظور مقابله مناسب باخشکسالی و پیامدهای آن، شناخت و درک دقیق این پدیده و تأثیرات ناشی از آن در ابعاد مختلف است، تا بتوان براساس آن، راهبردها و راه کارهای اثربخشی را در این زمینه تدوین کرد و به کار گرفت . بارندگی یکی از مهمترین متغیرهایی است که از آن در تعریف خشکسالی استفاده می شود. نمایه های مختلفی بر پایه بارش برای ارزیابی خشکسالی می توان اشاره کرد. معیار بارندگی سالانه ) SPI (که به نمایه های بارش استاندارد شده خشکسالی، در طبقاتی تقسیم بندی می شود که هر طبقهبیانگر وضعیتی از شدت خشکسالی می باشد . در این پژوهش به منظور بررسی خشکسالی ایستگاه تهران بین سال های ) 2212 1591 ( و - آبعلی بین سال های ) 2212 1591 ( با استفاده از شاخص - SPI ابتدا منطقه مورد مطالعه را به وسیله نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی مشخص و با استفاده از اکسل نمودارهای خشکسالی ترسیم و کشاورزی تهران بررسی شد . نتایج نشان داد ایستگاه های تهران با 99 درصد و آبعلی با 91 درصد در سال های اخیر از یک طرف به علت کمبود بارش و از طرف دیگر برداشت آبهای زیرزمینی و مصرف بی رویه ی آب دارای خشکسالی های شدید بوده اند

 


 





:: موضوعات مرتبط: مهندسی دریا , ,
:: برچسب‌ها: فایل , خشکسالی , اقلیم , SPI , سیستم اطلاعات جغرافیایی , تهران ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG