کانیهای گوهری
یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398
بازدید : 248
نویسنده : کیا فایل

کانیهای گوهری

 

تعداد صفحه : 4
کانیهای گوهری مقدمه یک گوهر کانی‌ای است که از راه تراش و صیقل ، زیبایی کافی برای استفاده در گوهر سازی یا زیورهای شخصی را بدست می‌آورد. هر چند که زیبا بودن شرط اول هر گوهر است اما پسندیده‌ترین و با ارزشترین گوهرها ، گوهرهای کمیاب و بادوام هستند. گوهرها به دو صورت مصنوعی و طبیعی هستند. اما یک گوهر طبیعی کمیاب ارزش چند صد برابر یک گوهر مصنوعی بدل با ظاهری مشابه دارد. وظیفه اصلی یک گوهر شناس شناخت گوهر سنگ طبیعی از مصنوعی می‌باشد.        ویژگیهای گوهرها زیبایی از میان خواص مختلف گوهرها زیبایی مهمترین ویژگی است. عوامل ایجاد کننده زیبایی ، رنگ ، جلا ، شفافیت و از راه برش ماهرانه ، درخشندگی و جذابیت است. بیشتر گوهرها دو یا چند مورد از این ویژگیها را دارند. دوام دومین شرط لازم برای یک کانی گوهری دوام است که به سختی و سفتی گوهر بستگی دارد. بطور کلی سختی کمینه یک گوهر برای مقاومت در برابر سایش باید به اندازه سختی کوارتز یا 7 باشد. تنها 10 یا 12 گوهر این شرط را دارند. اما گوهرهای دیگری که از کانیهای نرمتر ساخته شده‌اند اگر با احتیاط استفاده شوند سالها جلای خود را حفظ می‌کنند. کمیابی کمیابی از مدتها پیش ویژگی گوهرهای بسیار قیمتی بوده است. وقتی عرضه پایین آمده و گوهرها کمیاب شوند ارزش آنها بالا می‌رود. قابلیت حمل گوهرها از نظر داشتن ارزش بالا و حجم و وزن کم منحصر به فرد بوده و در دوره‌های ناآرامی سیاسی و ناپایداری اقتصادی ، می‌توان آنها را به آسانی از یک کشور به کشور دیگر انتقال داد.        راههای شناسایی گوهرها مشاهده نخستین گام در تشخیص یک گوهر ، مشاهده آن با چشم غیر مسلح است چرا که برخی ویژگیهای آنها به صورت پدیده‌های سطحی قابل مشاهده می‌باشد، از جمله جلا ، رنگ و درخشش حاصل از پراکنش رنگهای طبیعی. عدسی دستی یا...

 





:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کانی , کانی های گوهری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG